21.1.08

Activiteit 5, Mijter plakken

Een week voor sinterklaas heb ik mijters geplakt met de kinderen. Ik had de omtrek van een mijter op een A4'tje staan. De kinderen mochten eerst kleine stukjes scheuren van rood papier. Die stukjes opplakken in de mijter en daarna een kruis erop plakken van 2 gele strookjes. Ik had de strookjes al wel klaar. Om het scheuren te oefenen hebben de oudste kinderen dat zelf gedaan. De meesten moest ik de 1e keer wel helpen met scheuren, maar dat hadden ze snel door en konden ze het zelf. De stukjes die over waren heb ik bewaard voor de kleinsten. Doordat de kinderen zelf het kruis erop mochten plakken, kreeg je veel verschillende mijters. Ik had een voorbeeld dus de kinderen konden kijken hoe het moest. Toch waren er maar een aantal kruizen die goed waren. Juist het verschil vind ik leuk om te zien. De mijters hebben we in de hal gehangen en de kinderen vertelden vol trots aan de ouders wat ze hadden gemaakt.

Geen opmerkingen: