21.1.08

Activiteit 6, Sneeuwpop plakken

De ena laatste activiteit heb ik begin januari gedaan. Rond die tijd behoort het winter te zijn. Dit jaar is er niet echt een winter geweest, maar was het wel leuk om een beetje winter versiering in de groep te hangen. Ik heb op een zwart blaadje 2 witte rondjes boven elkaar geplakt. Dat was de sneeuwpop. Met een zwarte stift heb ik er ogen op gemaakt. De kinderen mochten zelf de muts, sjaal, neus en knoopjes erop plakken. Ik had een voorbeeld gemaakt. Daar konden de kinderen zien hoe het moest. Maar voordat ik het voorbeeld liet zien heb ik ze eerst zelf na laten denken. Ik heb deze activiteit met kinderen van 2 tot 4 gedaan en er zijn veel verschillende sneeuwpoppen uit gekomen. De kinderen gebruiken hun eigen fantasie. Het doel van deze opdracht is oog- handcoördinatie oefenen. Door deze opdracht kun je als begeleider kijken hoe ver het kind is in de ontwikkeling.

Geen opmerkingen: