21.1.08

Activiteit 4, Stempelen met een ballon en verf

Dit keer heb ik een keer iets met verf gedaan. Ik had voor elk kind een ballon opgeblazen. Niet te groot dan kunnen ze het niet goed vast houden. Daarna heb ik op een bordje een paar kleuren verf gedaan. De kinderen mochten met een ballon op een wit blaadje stempelen. Er was 1 kindje die het niet leuk vond. Hij zei dat hij bang was voor ballonnen. Ik heb hem aangeboden om te helpen. Dat wou hij niet. Hij heeft uiteindelijk aan tafel zitten kijken naar de rest. Ik heb hem bewust geen kwast gedaan, omdat dat niet de opdracht was en als ik hem een kwast zou geven zouden andere kinderen dat ook misschien willen en liep de hele opdracht in de soep. Een collega die de opdracht beoordeelde vond het een goede oplossing. Ik had goed gehandeld, door hem aan te bieden te helpen. Dat wilde hij niet. De opdracht is niet verplicht dus hij hoeft het niet te maken. Verder was het leuk om te doen en de kinderen hebben leuk gestempeld. Doordat ik verschillende kleuren had. Werd geel en blauw, groen. Dat vonden de kinderen leuk om te zien.

Geen opmerkingen: