21.1.08

Activiteit 3, Muziek

De 3e activiteit heb ik met muziek gedaan. Ik zet een cd met kinderliedjes op en de kinderen mogen dansen op de muziek. Als de muziek stopt moeten alle kinderen op de grond zitten. Het is dus een concentratie oefening, omdat ze goed moeten opletten wanneer de muziek uit is. De kinderen waren al enthousiast toen ik zei dat we gingen dansen op de muziek. Ik heb de kinderen uitgelegd wat we gingen doen, daarna heb ik de muziek aangezet. De kinderen dansten en sprongen in de groep. Ik zette de muziek uit en de meeste kinderen gingen op de grond zitten. De kleinsten heb ik geholpen en gingen daarna ook zitten. Na de 1e keer zitten heb ik de kinderen gevraagd wat we nog meer konden doen dan zitten. Ze wouden liggen. Ik zette de muziek weer aan en iedereen danste weer. Toen de muziek uit ging, gingen de oudsten op de grond liggen. De jongere kinderen bleven staan of gingen zitten. Ik stimuleerde ze om het zelfde te doen als de anderen. Als ze dat niet wouden hoefde het niet. Ik vond het leuk om deze activiteit te doen en zou het ook aanraden om een keer te doen. De kinderen vinden het heel erg leuk en doen leuk mee. Ze hebben even een moment dat ze zich kunnen uitleven op de muziek.

Geen opmerkingen: